• Sponsor og støtte    • Hvem er vi?    • Dirigenter/instruktører    • Aktiviteter    • Organisasjon    • Artikler    • Info til medlemmer    • Konkurranser      • Forside

Artikler
    - Juniorkorps endringer og Gatelangs i Bydelen
    - Konsert med Stavanger 1919
    - Aspiranter i samspill
    - Seminarhelg 2-4 mars forts.
    - Seminarhelg 2-4 mars
    - Varetelling

Snarveier:
 Kontakt oss!

Våre lokale sponsorer ble godt presentert

Korpstur 2012 - kortversjonen
Marsjering i Verona

I Gardaland

Turen ble flott arrangert av Sabra Musikkreiser, og de har lagt opp en til en mussikkorpsfestival med besøk til og spilling i flere av byene rundt Gardasjøen. Vi, og de fleste andre korpsene bodde på en campingplass med lett tilgang til sjøen med gangavstand til den nærmeste byen, Pesceira. Sjøen bød på fine bade-muligheter og de fleste av oss var vel i sjøen minst en gang om dagen. I tillegg var deg svømmebasseng på plassen. Vi bodde i noe de kalte bungalower, som egentlig var en slags campingytte på hjul. Men det fungerte utmerket. Vi spiste frokost og middag på plassen, mens vi ordnet lunsj selv.

Turen startet grytidlig på morgenen fredag morgen. Det vil si at de første møtte opp på Sola flyplass kl 04:30, og flyet skulle gå (og gikk) kl 06:00. Det var mellomlanding i København før vi ankom Malpensa flyplassen i Milano. Det var buss til Gardasjøen, og ettermiddagen ble brukt til å finne ut av hyttekabalen og å finne seg til rette.

Lørdagen begynte tidlig (relativt) med frokost og busstur til Sirmione. Her var det lagt opp til en konsert av korpsene på en av byens torg, selv om ikke alle korpsene spilte samme dagen. Vi spilte opp og stilte opp med våre røde T-skjorter med lokal reklame på. Folk hørte på også. Det ble pizza til lunsj og en del fikk kjøp seg paraply ettersom det regnet litt.

På lørdag kveld var det Opera, for de som ville. Det var en oppvisning av Guiseppe Verdi sin opera Aida, utendørs på det gamle romerske amfiet i byen Verona. Her var vi sammen med en del tusen andre med på en flott musikalsk opplevelse. Det var en lang forestilling og det var langt på natt da vi kom tilbake til campen.

På søndag var det tilbake til Verona, og konsert på en plass inne i byen. Vi marsjerte fra bussen og til
plassen vi skulle spille. Det var varmt, og det ble klesbytte for musikantene mellom marsjering og konsert. Det ble også tid til litt sightseeing og pastalunsj. Tilbake i campen var det nok en ettermiddag med bading, soling og hyggelig samvær.

Gardaland er Italias største fornøyelsespark. Der tilbragte vi hele mandagen og ingen synes det var det minste barnslig. Enkelte var riktig så tøffe og ble
med de tøffeste banene opptil flere ganger.

På tirsdag hadde vi dagen for oss selv før vi på ettermiddagen dro til byen Bartolino for å spille sammen med alle de andre korpsene på en kveldkonsert. Madldmark marsjerte sammen med flere andre korps inn til borggården til en av byens gamle offentlige bygninger. Her spilte alle korpsene den italienske nasjonalsangen sammen med et lokalt orkester, det var taler og utveksling av gaver. Så spilte hvert korps en to tre stykker. Det var satt ut en
del stoler, og det må ha vært flere hundre tilskuere.

Så var den formelle delen av programmet over. På onsdag hadde vi en flott dag for oss selv, med besøk til byen og bading. Noen hadde leid sykkel og feide fram og tilbake langs sjøen. På onsdag kveld ble det konsert av både Madlamark og Ulrikken ved bassengkanten, som var der med sin gmle og vår nye dirigent, Martin Kinn. Det var også grillmat. Det ble en flott forestilling. Det var jo også siste (den aller siste) konserten med Pål Owe som dirigent. Det ble samling i 'gaten' utenfor bungalowene våre til langt på natt, og Martin kom for å hilse på og fikk testet ut om han kunne se hvem som hørte sammen.

Det var avreise midt på dagen på torsdag, så noen benyttet anledningen til nok en tur til byen eller i sjøen. Noen valgte også å bli igjen for å ha en lengre ferie i Italia. Vi fikk pakket ut av hyttene, levert inn sykler og utdelt lunsjpakker før det var busstur til flyplassen i Milano. Tross i kort tid på Kastrup (København) fikk vi med oss alle som skulle hjem igjen. Og alle instrumentene. Da var det blitt sent på torsdag kveld.

De fleste er nok enige i at det var en flott tur. Takk også til turarrangøren, Sabra Musikkreiser, som hadde laget et veldig bra opplegg.